פעילות גופנית לאחר הלידה

 

לאחר כ-40 שבועות הריון, הרבה לחיצות וצירים ותינוק מקסים ויפה שיצא אל  העולם, איך את מתכננת להעביר את חופשת הלידה?

חשוב ובריא לבצע פעילות גופנית לפני ובמהלך ההיריון, במיוחד לאחר הלידה(כמובן שלאחר היוועצות ואישורו של הרופא).

לאחר ההריון והלידה גוף האישה נחלש, והדרך הטובה ביותר לחזקו היא באמצעות פעילות גופנית מדודה ומבוקרת.

בעת ביצוע פעילות גופנית לאחר לידה, יש לשים דגש על הנקודות הבאות:

  • שליטה בתנועתיות האגן תשפר את היציבה.
  • חיזוק שרירי רצפת האגן ושרירי הליבה.
  • חיזוק השרירים המבצעים סיבוב אגן לאחור(שרירי הבטן ופושטי הירך).
  • הארכת השרירים המבצעים סיבוב אגן לפנים(זוקפי גב וכופפי ירך).
  • תרגול תנועתיות מפרקי הירך והאגן תוך השפעה על הגב התחתון.
  • תרגול גמישות הגב העליון ושחרור חגורת הכתפיים.
  • תרגול עם פיט בול לשיפור טווחי התנועה בעמוד השדרה.
  • תרגול מערכת שיווי המשקל.

לסיכום, לאחר הלידה אורח החיים משתנה וישנן משימות יומיות חדשות ושונות (נשיאה והרמה נכונים של התינוק, ישיבה נכונה בזמן הנקה והאכלת התינוק, רחיצה נכונה של התינוק וכו), אשר דורשות מאמץ פיזי וערנות גבוהה מהאם הטרייה.

נשים המבצעות פעילות גופנית לאחר הלידה יכולות להעיד כי ישנה השפעה רבה על תפקודם בעקבות הפעילות הגופנית ואף שיפור באיכות חייהן.

אימון גופני לנשים בהריון ולאחר לידה מומלץ ואף בריא!

רוצה להתייעץ

אימונים

חפשו

מתאמנים

רוצה להתייעץ איתנו?

הרצל 32, באר שבע

073-729-6445‏

info@fitime.co.il