מינרלים וחשיבותם

בימים אלו המודעות לגבי אורח חיים בריא ותזונה נכונה ומאוזנת גדלה בהתמדה.

ולמרות זאת, חשיבותם של המינרלים בחיי היום-יום נדחקת מעט הצידה ולא מקבלת את היחס הראוי לה.

המינרלים השונים בעלי חשיבות גדולה, במיוחד לאנשים המבצעים פעילות גופנית באופן קבוע.

קיימים מספר מינרלים עיקריים עליהם נרחיב במאמר זה.

סידן

מהווה תפקיד חשוב במסת העצם, משתתף בהעברת גירויים בין תאי העצב ובהתכווצות שרירי הלב והשלד. 
הסידן מזרז תהליכי פירוק של שומנים וחלבונים בתאים, והכרחי לתהליך קרישת הדם.

ניתן לצרוך סידן באמצעות גבינה צהובה, סרדינים, חלב, אגוזים, במיה, ברוקולי וטחינה

נתרן

הנתרן שומר על לחץ אוסמוטי(בתאי גוף האדם) ומאזן את החומציות. עוזר בתפקוד השרירים במערכת העצבים ומשתתף בספיגת הגלוקוז במערכות הגוף ובמעיים.
ניתן לצרוך בעיקר באמצעות מלח.

אשלגן

שומר על לחץ אוסמוטי תקין ועל ערכי תפקוד תקין של השרירים והעצבים. 
 ניתן לצרוך באמצעות קטניות, חיטה מלאה, תפוחי אדמה, פירות וירקות ובשר.

זרחן 

הזרחן מהווה חלק ממבנה העצם, מחומצות הגרעין ומקרומי התא בגוף האדם, כמו כן מסייע למעבר אנרגיה בתוך תאי הגוף.
 ניתן לצרוך בקטניות, דגנים מלאים, פירות יבשים, חלב, בשר וביצים.

מגנזיום
מגנזיום מהווה מרכיב בעצמות וגורם לוויסות פעולת השרירים והעצבים.
ניתן לצרוך באגוזים, דגנים מלאים, קטניות, ירקות ירוקים, בשר וחלב.

אבץ 
האבץ מהווה מרכיב באנזימים ושותף בתהליכי בנייה ופירוק ה-ד.נ.א ובמניעת תגובות חמצון מזיקות.
 ניתן לצרוך באמצעות טחינה, גרעיני דלעת וחמנייה, אגוזים, שקדים, קטניות, פתיתי שיבולת שועל, קינואה, קמח שיפון, קמח מחיטה מלאה, אורז ונבטים.

מינרלים הם הבסיס לחיים בריאים ומאוזנים

רוצה להתייעץ

אימונים

חפשו

מתאמנים

רוצה להתייעץ איתנו?

הרצל 32, באר שבע

073-729-6445‏

info@fitime.co.il